Pagina's

zondag 27 januari 2019

Over mij

Mijn naam is Berend Schilder. Sinds kort heb ik deze blog in de hoop dat meer Nederlanders gaan kajakzeilen. Het is een geweldige ervaring om een goed zeiltje te zetten op een kajak, maar ben je de enige in een groep dan vlieg je vooruit en ben je zo uit zicht van de anderen. Dat is onveilig. Dus moet ik vaak cirkeltjes varen om de groep heen, vooruit varen en weer terug of constant afremmen. 


Foto Tom Vooges


Het zou leuk zijn om een groepje te leren kennen van alleen kajakzeilers. Dus vooruit, laat wat van je horen als het je wat lijkt! Tot nu toe hebben sinds het bestaan van deze blog vanaf januari 2019 twee mensen aangegeven het ook te willen proberen. 
Ik zit sinds vier jaar in een kajak en ben lid van de Rotterdamse kanoclub Never Dry. Daarvoor vaarde ik met een museaal vrachtschip dat ik ook al eens onder zeil probeerde te brengen. Een krankzinnig project dat nooit echt van de grond is gekomen maar kennelijk de opmaat was voor het kajakzeilen dat ik nu wel doe.
Vorig jaar heb ik een power point presentatie gegeven over kajakzeilen. Die kan ik nog wel eens geven, bijvoorbeeld voor andere kanoclubs in Nederland. Laat maar weten.


Berend Schilder



2 opmerkingen:

  1. Hallo Berend, ik ben een kanozeiler. Mijn naam is Arij van der Kooij en ik ben ca 20 jaar lid geweest van Never Dry. Woon nu in Vlaardingen. Kunnen we eens afspreken? arij@arij.nl

    BeantwoordenVerwijderen